BREDA – Breda en de regio West-Brabant liggen precies tussen het vliegveld in Rotterdam en Eindhoven in, maar de hele streek die naar buiten treedt als logistieke hotspot kan niet leunen op een ‘eigen’ luchthaven. Seppe Airport is misschien wel de ideale partner. Er zit potentie in een nauwere samenwerking met de grootste gemeente van West-Brabant. Een naamswijziging van Seppe naar Breda Airport is vooralsnog niet aan de orde.
“Die samenwerking geldt voor de hele regio en
Breda in het bijzonder. Dat is toch de West-Brabantse hoofdstad. Je kunt denken
aan Breda Roosendaal Airport. Net als Rotterdam The Hague Airport.
Volgende stap
Het vliegveld, gelegen tussen Etten-Leur en Roosendaal, is druk doende met
uitbreidingsplannen. Die nieuwe ontwikkeling, Seppe Airparc, behelst de komst
van met name luchtvaartgerelateerde bedrijven. West-Brabant bestempeld als
logistieke hotspot van Nederland is dan ook een belangrijk gegeven voor
uitbreiding van het vliegveld.
Logische stap
In Breda zijn grootschalige ontwikkelingen gaande die de stad voor Seppe nog
interessanter maken. Dat heeft mede te maken met bouw van het nieuwe station
met hsl-verbinding, de aanwezigheid van het logistieke topinstituut Dinalog,
het aantal internationale bedrijven dat in de stad is gevestigd en de
Internationale school voor expats.
Daarnaast heeft een lokaal vliegveld voor
zakelijk verkeer eveneens een meerwaarde voor Breda. Have benadrukt dat Breda
een prominente rol kan spelen in een mogelijke samenwerkingsverband. “Breda
heeft op zich zelf al naam. Daar zitten ook de meeste potentiële klanten voor
ons. Het is haast een logische stap om de naam aan te passen. Seppe heeft
naamsbekendheid in de regio, maar daar buiten kent niemand het.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten