Eindhoven gaat aan de westzijde van de stad een nieuwe
verkeersroute realiseren, in samenwerking met Best, Oirschot, Eindhoven Airport
en het bedrijfsleven. Deze 'Challenge-ontsluiting' moet deels over bestaande
wegen lopen die worden opgewaardeerd en deels over een nieuw aan te leggen
parallelweg langs het Beatrixkanaal.
Eindhoven en haar partners werken al jaren aan een 'bypass'-plan, maar nu zijn ze er definitief uit. Samen met Best en Oirschot laat Eindhoven een Milieu
Effect Rapportage maken, die eind dit jaar aan de gemeenteraden wordt voorgelegd.
Het plan moet tussen 2017 en 2020 worden gerealiseerd.
Eindhoven en haar partners werken al jaren aan een 'bypass'-plan, maar nu zijn ze er definitief uit. Samen met Best en Oirschot laat Eindhoven een Milieu
Effect Rapportage maken, die eind dit jaar aan de gemeenteraden wordt voorgelegd.
Het plan moet tussen 2017 en 2020 worden gerealiseerd.
Doel is enerzijds het ontsluiten van de toekomstige
Brainport Industries Campus (BIC) in de 'oksel' van knooppunt Batadorp en het
bedrijventerrein Westfields en anderzijds het verbeteren van de bereikbaarheid
van Eindhoven Airport en het Goederen Distributiecentrum (GDC) Acht. Op langere
termijn behoort ook de realisatie van een hoogwaardige busverbinding tot de
plannen.
De Challengevariant kost in totaal 90 miljoen euro. De dekking
is bijna rond. Voor mei denkt de gemeente Eindhoven vast te leggen hoe de
kosten worden verdeeld tussen Eindhoven, rijk, provincie, (voormalig) SRE,
bedrijfsleven (waaronder Eindhoven Airport) en Best en Oirschot.
©Einhovens Dagblad
Geen opmerkingen:
Een reactie posten